5 tipů jak mít pořádek na kancelářském stole

Každý, kdo má v práci velký pracovní stůl, určitě zná ten moment, kdy vám nepořádek přeroste přes hlavu, a vy se musíte pustit do úklidu. Jak ale efektivně a prakticky uspořádat váš pracovní stůl, abyste měli po ruce vše, co potřebujete? To se dozvíte v následujícím článku!

 

 

 

  1. Pryč s nádobím a zbytečnostmi

Miska od snídaně, několik hrnků od kávy, čaje nebo vody, krabička od oběda… To a mnohem více se skrývá i na vašem pracovním stole? Pak tomu učiňte přítrž a konečně si na stole ukliďte. Pracovní či psací stůl by neměl obsahovat žádné kusy nádobí, přece jen není to stůl ani kuchyňský ani jídelní. Pozor dejte i na další zbytečnosti (z pohledu pracovního), jako jsou tašky, čepice či další kusy oděvů, kosmetika apod. Na tyto věci můžete využít třeba šatní skříň nebo věšák.

 

  1. Psací potřeby a pomůcky

Stále hledáte tužku nebo zvýrazňovač? Pořiďte si stojan či organizér na tužky, lepící papírky, sponky, nůžky, izolepu a další pomocníky, které každý den potřebujete mít po ruce. Vždy dodržujte pravidlo, že co si z organizéru vezmete, vrátíte později na své místo. Organizéry či stojany na tužky koupíte v každém papírnictví za pár korun.

 

  1. Papíry

Noviny a časopisy milují možná tak televizní stolky u vás doma, ne však váš pracovní stůl. Pořiďte si šanony, složky a praktické pořadače na veškeré papíry, které musíte mít u sebe, aby bylo vše hezky zorganizované a přehledné. Už nikdy se vám nestane, že vám bude chybět jedna ze stránek dokumentů, nebo budete mít důležité dokumenty polité od kávy či pomačkané.

 

  1. Využití prostoru

K efektivní práci můžete využít nejen pracovní stůl, ale celý prostor, který máte v práci k dispozici. Na stěnu si můžete připevnit korkovou, papírovou nebo skleněnou tabuli, abyste si zapisovali všechny důležité poznámky, praktický je i velký kalendář pro plánování schůzek i volného času.

 

  1. Místo k práci

Vždy myslete na to, že k práci potřebujete dostatek volného prostoru. Na pracovní desce si tedy vše uspořádejte tak, abyste měli ještě dost volného místa pro práci, položení knih nebo dalších pomůcek, které budete nárazově během práce potřebovat.

 

Jak jste na tom s organizací vašeho pracovního stolu vy? Máte jej vždy pečlivě uklizený?