Za rok skončí smlouva Kapsch – fakta o mýtném

navigation-1048294_640Již devět let se na českých silnicích a dálnicích vybírají poplatky za mýtné. Za rok desetiletá smlouva skončí a skupina Kapsch možná už nebude hlavním provozovatelem celého systému!

Mýto fakta a vše ostatní

Je tomu téměř deset let, co Ministerstvo dopravy ČR podepsalo s mezinárodně působící skupinou Kapsch smlouvu na dodávku a desetileté provozování mýtného systému v Česku.  Je ale pravděpodobné, že tento generální dodavatel a současný provozovatel celého systému však za rok zřejmě neskončí, jak by se mohlo zdát. V současné době to vypadá, že se smlouva prodlouží o další dva roky. O všem se ale stále jedná, jak se dozvíte v mýto fakta.

Mýto se začalo vybírat v roce 2007, pouze na 980km českých dálnic a rychlostních silnic a platilo pouze pro kamiony těžší 12 tun. V roce 2010 se pak rozšířila mýtná povinnost i na vozidla s hmotností nad 3,5 tuny. Mezi fakta o mýtném bezesporu patří i to, že výběr mýtného překročil již 66 miliard korun, přičemž se celý tento IT projekt stal v našem státě absolutně nejvýdělečnějším a nejúspěšnějším.

Jak a kolik se platí?

Sazba pro nákladní automobily je 5 – 6 Kč za kilometr dálnice. Za kilometr vybraných silnic 1. třídy se pak platí 2 – 3 Kč. Samozřejmostí je vybavení vnitřní palubní jednotkou, která je s mýtným systémem propojená. Tu lze s vratnou kaucí pořídit za pouhých 1 550,- Kč. Mezi mýto platící vozidla patří samozřejmě i autobusy. Ty mají ale již svůj speciální tarif, který patří k těm nejlevnějším.

Skupina Kapsch

Generálním dodavatelem a současným provozovatelem je skupina Kapsch, jak bylo již výše zmíněno. Mezinárodně působící konsorcium Kapsch, které má již tři dceřinné společnosti, se stále, a to již od svého vzniku v roce 1892, považuje za rodinnou firmu. Zabývá se výhradně významnými aktivitami v oblasti průmyslu a patří mezi celosvětově uznávanou kapacitu v mýtnýtarifuch systémech. Ne náhodou proto vyhrála soutěž i v Česku.