Čím nás překvapí pití vody?

Na první pohled vypadá dodržování pitného režimu jednoduše, zkrátka stačí se v pravidelných intervalech napít a je vyřešeno. Je to ale opravdu tak snadné?

 

Nejpřirozenější tekutina

Každé tělo je jiné a má jiné nároky. Proto se vždy uvádí jen obecná doporučení, nejinak je tomu u pitného režimu. Obecně se doporučuje vypít alespoň 2,5 – 3 litry tekutin denně, aby nevzniklo riziko dehydratace a organismus měl dostatek tekutin ke správnému fungování. Při tělesné zátěži či sportu ale vypijeme mnohem více, v klidovém režimu v chladném dni zase méně. Pít bychom měli s předstihem, než začneme mít žízeň. Když pijeme málo, projeví se to i na našem zdravotním stavu, bolí nás hlava, jsme unavení, bez nálady a energie. Čistá voda je nejpřirozenější pro náš organismu a také to nejlepší, co mu můžeme dopřát, případně můžeme vodu upravit pomocí vodních filtrů a zlepšit tak její kvalitu i chuť. Právě chuť je často překážkou k dodržování pitného režimu, raději budeme mít žízeň, než se napít vody, která nám nechutná nebo se nám nezdá čistá. I to lze vyřešit a využít mechanické filtry, které odstraní nečistoty

 

Pijte včas

Pocit žízně je první signál těla, že hrozí dehydratace, tedy že má tekutin málo a vyžaduje jejich doplnění. I tento pocit je velmi subjektivní, muži dehydratují pomaleji než ženy. Je to proto, že muži mají více svalů a tedy i vyšší podíl vody v těle, pokud tak delší dobu nepijí, stále má jejich tělo kde brát. Ženy pak pocítí první známky dehydratace rychleji, tělo si musí pro svůj provoz brát tekutiny z oběhu, což se projeví i na tom, jak se cítíme. Největší riziko dehydratace je u dětí, které si často samy neumí regulovat pitný režim a jsou navíc ve vývinu, potřeba tekutin je tak vysoká. Děti ale raději sáhnou po sladké limonádě nebo sirupu plném barviv, pokud mají problém s chutí vody, i to však dokážou vyřešit filtry na vodu. Hlídat pitný režim dětí musí dospělí, předejdou tak zdravotním komplikacím a dehydrataci.

Dát svému tělu to nejlepší by mělo být naprostým základem, často ale zapomínáme, co nejlepší je. U pitného režimu platí, že přednost by měla mít voda před všemi minerálkami, limonádami a slazenými nápoji.