Jak se vyhnout zimní rýmě?

Ve zdraví jsme zvládli Vánoce i Silvestr, ale začátek roku je pro většinu z nás vždy velkým rizikem, co se zdraví týče. Jak si zlepšit imunitu a dát tělu možnost s bacily bojovat?

 

Pryč s nachlazením

V práci, ve škole, v městské dopravě i na úřadech máme pocit, že nachlazení je běžný jev. Kolem nás všichni kašlou a smrkají a pokud se nám povedlo stále ještě zůstat zdraví, nejspíše to dlouho nevydrží. Ráno se pak vzbudíme s knedlíkem v krku, rýmou a bolestí hlavy a máme energii tak akorát na spánek. Často si riziko nachlazení ještě zvýšíme chozením v zimě bez dostatečného oblečení, třeba jen když si zaskočíme na oběd naproti v ulici nebo se necháme ukolébat slunečními paprsky za oknem a vyrazíme na procházku. Abychom dobře odolávali všem bacilům a zimě, musíme mít silnou imunitu. Tu pomáhá zlepšit kvalitní odpočinek a také dostatek vitamínů.

 

Zlepšení imunity

Náš organismus musí mít dostatek sil, by se mohl bránit všem chorobám včetně rýmy. Spánek a odpočinek jsou tak opravdu důležité, protože nevyspalý organismus na hraně vyčerpání znamená velkou náchylnost k různým onemocněním. Vitamíny také posilují imunitu a můžeme je do těla dodat tabletami z lékárny, mnohem vhodnější forma je ale z přirozených zdrojů, primárně ovoce a zeleniny. Čerstvé ovoce ale často nekonzumujeme v dostatečném množství a tak hledáme způsoby, jak jeho příjem zvýšit. Ideální je oblíbené smoothie, koktejl z ovoce a zeleniny, který připravíme jednoduše doma. Stačí oloupat a nakrájet vše, co máme rádi, přidat tekutinu, bylinky nebo třeba med a zapnout vysokootáčkový mixér Orava. Ten zpracuje všechny suroviny tak, že si uchovají výživné látky, vitamíny i minerály a přitom získáte dokonale hladký a jemný koktejl. Výkon 20 000 otáček dokáže rozmixovat i oříšky nebo led, v létě ho tak oceníte i jako pomocníka na přípravu zmrzliny a sorbetů. Pět mixovacích nádob s těsnícím víčkem umožňuje vzít si s sebou smoothie i do práce nebo třeba na výlet a dostatek vitamínů tak mít stále po ruce.

Koktejly jsou skvělou formou, jak dostat zeleninu a ovoce i do dětí, které někdy mají s konzumací v čerstvém stavu dost problém.