Jak využít sociální sítě pro nábor zaměstnanců?

Snad každý, kdo někdy hledal práci, ví, o jak složitý úkol se jedná. Nutno však říct, že problém nemají jen uchazeči o zaměstnání, ale také samotní zaměstnavatelé, kteří potřebují sehnat kvalitní a spolehlivé lidi do svých řad. Zatímco dříve stačilo zadat inzerát do novin a čekat, až se někdo ozve, dnes, v moderní „době internetové“, musí talentované mozky, které jsou klíčem k jejich úspěchu, lovit jinak a jinde – v online světě.

 

Miřte přesně

Internet se stal zkrátka fenoménem, a tak není divu, že zasahuje do všech oblastí našeho každodenního života. Využíváme ho ke shánění informací, ke komunikaci, ke vzdělávání, k zábavě a čím dál častěji právě také ke hledání pracovního uplatnění. Existuje celá řada způsobů, jak najít práci na internetu. Kromě pracovních portálů firmy využívají především sociální sítě, které jim umožňují přesně zacílit na konkrétní typ kandidátů. Mají totiž přehled o tom, co se jejich uživatelům líbí, znají jejich vzdělání, místa, kde žijí, sledují, jak jsou aktivní, o co se zajímají a také spoustu dalších informací. To vše mohou využít firmy ve svůj prospěch.

 

Odlište se

Firmy si rychle uvědomily, že jejich image závisí z podstatné části na sociálních sítích. Právě tato forma online marketingu totiž představuje nejefektivnější způsob, jak budovat značku společnosti, na kterou v současné době slyší stále více lidí. Je potřeba se odlišit nejen pracovní nabídkou, ale také jako zaměstnavatel. Definujte si, koho chcete získat a podle toho zvolte vhodný způsob komunikace. Skoro dvě třetiny firem vsází při náboru zaměstnanců na Facebook. Chcete-li zaujmout, musíte se lidem otevřít. Skvěle fungují videa, příběhy zaměstnanců, fotky ze „zákulisí“ a hlavně vtipný nápad.

 

Komunikujte

Příspěvky by měly mít nějakou přidanou hodnotu pro uživatele, rozhodně se nepokoušejte zahltit zeď nejrůznějšími pracovními nabídkami. Snažte se přicházet s něčím novým, ať pozornost nejen upoutáte, ale také si ji udržíte. Informujte, co se u vás děje, co je nového, co se chystá. Pokud chcete prorazit, musíte se nějak odlišovat – přidejte obrázky, zatraktivněte obsah vizuálně, zapojte emoce. Jestli nevíte, jak na to, svěřte se do rukou zkušené reklamní agentury. Komunikace na sociálních sítích totiž představuje pro řadu společností pořádný oříšek, který jim zbytečně ubírá body. A nic takového si přece žádná společnost dovolit nemůže.