Snažíte se s partnerkou o dítě? Nepodceňujte přípravu!

Muži si problémy s plodností neradi připouštějí. Naštěstí se většinou jedná o problémy, které se dají efektivně řešit. Mnohdy stačí úprava životosprávy obou partnerů a jejich pozitivní naladění. Přečtěte si více!

 

 

 

 

Pohyb

Sedavé zaměstnání a rostoucí břicho nejsou zrovna ideální predispozice pro oplodnění vaší partnerky! Nadváha rovná se méně testosteronu a výrazně nižší počet spermií než u muže s optimální tělesnou hmotností.

Pravidelný pohyb zvyšuje hladinu testosteronu a produkce spermií je až o 48% vyšší! Nemusíte hned běžet do posilovny! Dejte si klidně doma každý den alespoň pár dřepů, kliků, shybů, nebo si běžte zaběhat.

Pro zvýšení produkce testosteronu doporučujeme náročné a intenzivní cvičení, například sprint či těžkou váhu. Pozor! Dlouhé běžecké trasy naopak testosteron potlačují. A právě i “jiným” intenzivním výkonem si můžete na miminku zadělat. 🙂 Už se těšíte, až bude s vámi miminko buclat v posteli?

 

Stravování

Stravovacích stylů je dnes nepřeberné množství a každému vyhovuje něco jiného. Chcete-li být plodní a počít miminko, zvolte zlatou střední cestu.

Diety s vynecháním sacharidů nejsou ideální. Beztučné diety nedoporučujeme už vůbec.Vyhýbejte se  těžkým jídlům s obsahem nezdravých jednoduchých tuků a omezte příjem rafinovaného cukru a bílé mouky.

Naopak konzumujte velké množství zeleniny a ovoce, luštěnin a celozrnných obilovin. Zjistěte si, které potraviny jsou lehce stravitelné a výživné.

 

Doplňky stravy

Kyselinu listovou by neměly přijímat pouze nastávající maminky, ale také tatínkové. Klasickým multivitaminem také nic nezkazíte. Pánové, dbejte hlavně na dostatek zinku, selenu a vitamínu E! Ty výrazně ovlivňují kvalitu spermií.

Z přírodních preparátů a superpotravin doporučujeme prášek z kořene MACA, včelí pyl nebo kotvičník.

 

Pozor na!

  • Teplotu. Zvýšená teplota varlat produkci spermií neprospívá. Mimo tělo nejsou umístěna nadarmo. Je to právě kvůli teplotě.

Dejte sbohem upnutému spodnímu prádlu, notebooku na klíně, vyhřívaným sedačkám a dokonce i horkým koupelím. Pokud si troufnete, dejte si studenou sprchu – čím studenější tím lepší.

  • Nedostatek spánku. Kvalitní a vydatný spánek pro nastávající rodiče je velmi důležitý. Tělo bez dostatečného a kvalitního spánku je mnohem méně produktivní. Nepodceňujte tento bod!
  • Škodlivé látky. Kouření, alkohol i ostatní drogy snižují plodnost o více než 50%! Zatněte zuby a skončete se svým návykem! První týdny budou těžké, ale po krátké době se dostaví nepopsatelný pocit radosti. Šetříte přece své zdraví, zdraví budoucího dítěte a těch peněz! 🙂